Teriak hati,

4:26 PM


Hati ini selalu meronta ingin mangatakan
   “aku rindu padanya!!!”
Tapi sejenak terfikir nasihat sahabatku,
  “Hati ini perlu dijaga kerna ia membentuk jiwa dan akal nafsu manusia, mudah sekali ia kotor..”
Dengan memahami kata2 itu… aku sedar, aku melalui semua itu…
                                “maaf ya ukhti…menjadikan dirimu zaujahku..itu impianku…”
Aku selalu berdoa agar dijauhi segala bentuk maksiat.,,
Tapi apekan daya, diri ini hanya seorang insan lemah..
Bukan sahaja di kampus atau rumah sewa,
Di mana sahaja aku berasa berdosa..
Wanita sekarang tidak lagi seperti
   “Siti Aisyah…”..
Bukan seperti
   “Siti Khadijah..”
Aurat?? Ape yg mereka faham dengan perkataan itu..??
Kalam ALLAH menyebut,,
  “Dan katakanlah kepada wanita-wanita yang beriman: ’Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang biasa nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan khumur (Ind: jilbab)nya ke dadanya…’”
Tertulis sudah,
Adekah dengan hanya memakai tudung sudah memadai?? Sudah sempurna kah?
Kerna itulah yg menyedari itu, menjadi takut…
Usai, melabuhkan tudung itu kurang menmpakkan..dan lebih sopan..
Sudah lumrah, Adam itu pasangannya Hawa..
Mengapa merengek mengata dinoda??
Sedangkan kau yg merela?
Jangan kata kau terkena “gangguan seksual”
Jika kau yg seronok mempamirkan hiasan mu..
Kami juga…lelaki,
Kerap merasa diganggu oleh mu!!..dengang nafsu yg kian satu..
Oleh itu kasihanilah kami….
Tutuplah!, jagalah! Dirimu….
Wahai serinkandi….sesungguhnya kaulah bidadari.

0 balasan:

ealsreinzberg. Powered by Blogger.