Jauh, Hati dan Kasih Sayang

12:18 AM

"jauh sungguh perjalan ni"
itulah ayat yg kadng kala gemar aku katakan.
bukanlah hendak mengeluh, tetapi memang itu kenyataannya.

"dalam diri manusia ada seketul daging. baik daging itu, baiklah semuanya, buruk daging itu,buruklah semuanya.
  dan, daging itu adalah HATI"


untuk kuatkan hati itu, tidak mudah, dan juga tidak sukar...ia, memerlukan semangat
ruhani dan jasmani yg kuat...

           "janganlah kau bersedih hati dan lemah, sekiranya engkau adalah orang yg beriman"

hati ini gersang akan kasih syg...kadangkala inginkan belain,
tetapi adakah ianya Halal??
'Ya Allah..berilah ku kekuatan menahan gelora hati ini..sungguh, aku lah selemah insan Ya Allah...'
rintih hati aku..hanya pada-Nya aku memohon.

sungguh aku menyintai dia Ya Allah..
tapi, aku lebih inginka redha-Mu..
dan aku berdoa... 

 "Ya Allah, sekiranya dia tercipta untukku..satukanlah hati ku dan hatinya..titipkanlah kebahagian atas syariat dan redha-Mu...sekiranya dia bukan untukku..pisahkanlah kami dengan apa jua caramu dengan atas redha-Mu..."

Doa itu perlu...sebelumnya berusaha dan bertawakal...
Allah Ya Rahman...sngat penyayang...
hanya Dia memahami isi hati seorang perindu...

Rindu..
senantiasa merindu.
adakah aku salah???
Ya Allah lemah sungguh hatiku...
kerana seorang insan aku jauh padamu...
itu yg aku takut...itu yg aku gerun...

Adakah aku futur Ya Rabbi??
adakah aku tidak thiqoh Ya Rahman??
ya..aku tahu..aku tiada semua itu...namun aku berharap suatu masa nanti aku boleh kuat seperti para Sahabat...





Bukan rintihan, hanya isi hatiku



0 balasan:

ealsreinzberg. Powered by Blogger.