Aku Bukan Dia

12:07 PM

Assalam..

ntah...
semakin hari rasa diri mcm di mainkan.. Ya Allah, apa ini petunjuk Kau?
aku menyangkal dengan apa yg ku pinta dalam doa harianku..
'Apa itu tanda, atau sebaliknya?'' ..namun tetap aku menidakkan...

Ya Allah... ku mohon sekali lagi walau ia kali yg ntah berapa kali....
perasaan syg mengaburi segalanya...
harapan masih dijunjung tinggi, sedangkan Dia selalu menegur di sisi...

"Ya Allah..ku pinta padamu..
sekiranya "dia" kau ciptakan untukku..
satukanlah hatinya dengan hatiku, Ya Rabb..
Jika tidak, kau jauhkanlah aku darinya dengan atas keredhaan Mu.."

Doaku kudus, seperti tidak berharga..
namun, hanya padaNya ku kirim doaku...

Tinggi kah Cinta itu?
ya...

Ia tinggi jika padaNya...
Ia nikmat jika pada yg Halal..
ia sangat dijunjung jika pada Rasulnya...

namun ku tetap menagih cinta dari wanita,
yg kuharap suatu hari menjadi Zaujahku..
ku hanya memohon doa,
mempu berdoa
dan berusaha hingga ke tempat "itu"

wahai bakal Zaujahku...
jauh kan kita?
daku x mengenalimu......
namun ku tetap berdoa pada Nya tentng pertemuan dan waktu kita...
Kau.hadir dalam mimpiku..
namun wajahmu Dia rahsiakn padaku..
aku bermiimpi bersama2 dengan "Buah Hati" kita...
adakah ini aku pernah ceritakan kepada kau?
wah..Subhanallah.. indah sekali...
Bakal zaujahku...
aku x pernah puas berdoa untuk pertemuan kita..
aku berdoa dan menyiapkan dirimu untukmu...
kau x nampak bukan?
namun aku yakin dengan janjinya...
satu ari nnti kita bertemu diperjalananya...:)
maaf la aku x pernah menjadi pencinta yg manis,
maaf la, aku bukan lelaki yg sempurna..
aku juga punya permasalahan,
aku juga ada rasa cemburu,
aku perlu ada tangis,
aku ada perasaan marah,
aku juga ada rasa malu pada yg lain,
namun...itu semua membuat aku jadi seorang manusia..
jgnlah kau berasa aku mulia...kerna tuhan ciptakan kau lebih tinggi darjat dari seorang lelaki,
tapi kenapa surga seorang istri dibawah telapak kaki suaminya?
kerna itu adalah takdirya,
dan keseimbngan dalam saling memerlukan,
namun itu,
aku akn berusaha menjadi seorang
peneman, rakan, suami, serta ayah pada "buah hati" kita yg baik... :)

Ya Allah,
penatkah aku?

TIDAK....
itu jawapan aku yg perlu...

Ya Allah.
Bodohkan aku?

TIDAK....
itu jawapan yg perlu....

tiap persoalan timbul dalam hati...
yg baik aku tipu dengn yg baik..
dan sebaliknya
berputar hingga mlm hari tiba...

Ku jujur menyimpan hasrat.
Ku setia menungu satu noktah.
Ku berusaha menahan nafsu gelora.
Ku berjanji untuk setia.
Ku rela dikatakan gila..
apakah kau rela??

tiap katamu kini,
seperti dusta..mengapa??

tiap perasaan mu kini.
terlihat seperti khayalan semata..mengapa??

tiap kasihmu kini.
terserlah belah baginya..mengapa??

Ya..kerna aku bukan dia...

Dekat.
selalu mengambil adanya perasaanmu...
Dekat.
selau menjagamu tika kau memerlukan kasih..
Dekat.
selalu hadir tika kau dalam kebuntuan..
untungnya suatu yg indah bukan?

Maaf, tapi
'Aku bukan Dia'

Aku pernah berjanji pada diri,
agar jauh dari noda hati...
tapi aku sendiri tunduk pada harga diri...

Aku pernah berjanji pada sahabat,
agar jauh pada penipuan alami..
tapi aku sendiri melakukan dengn senang hati...

Aku pernah berjanji pada family,
agar jauh dari maksiat keji..
tapi aku sendiri memesongkan diri ke dalam nafsu hati...

jahatkan aku?

dia menemanimu tiap hari..
aku menjalani hari dengn penuh tabah di hati..
dia bersama-sama mu tiap sakit kau hadir..
aku menahan diri..agar sakit itu pergi..
dia menjadi kerinduanmu tika ia tidak di depan matamu..
aku berdoa menjadikan kerinduanku milikmu..
dia selalu kau hadir..
aku sarat menahan air tika kau hadir dihati..
dia juga disisi..
aku pula semakin jauh dari hati..

Ya Allah....

"Uhibbuki Fillah ya Ukhti"

0 balasan:

ealsreinzberg. Powered by Blogger.