Gundah.

1:26 PM

Aku ingin berpuasa sehingga waktu berbuka..
Tatkala diri ini cube merangkak menuju CintaMu,
adakah Kau berjalan menyambut sahutan ku?
biarlah perjalananku jauh penuh liku,
Tapi aku tahu Kau sentiasa bersamaku ..

Aku terhenti seketika tika.
terpaku.
Hati merasa marah., kotor.,
Tika ini ramai saudara seislam kita sedang takut. diri dihiasi dngn rasa benci,sedih, marah dan segala
rasa yg teruk.
Mereka tidak berhenti berdoa agar keamanan sedia muncul walaupun tahu itu hanya impian yg agak sukar,..tapi tidak mustahil!
sekurangnya, jalan syurga dihadapan mereka..oh bertuahnya.

Aku??
membaca journal untuk kerjaku,
menyiapkan kerja yg entah bila kesudahannya,
yg setara pada semua...
sibuk melihat mukabuku dimana kbnyakan rakan hanya meluah rasa cinta hati yg tidak halal bgi mereka.
sedih.
pada diri dan rakan.

Aku sentiasa menyapa.

Apa aku ditakuk yg sama?
punya rasa bersalah...
punya rasa berdosa...
punya rasa ingin berubah

Namun, itu sementara.
Hati lebih memilih ego dari pahit kebenarannya.

Ya, itu manusia.
Tahu diri bersalah tapi di ia kan sahaja.
ditunda. hingga lewat masa.
Tanda, iman itu lemah.

Oh Tuhan.
Sukar sekali mengubah prinsip diri.
Moga tika ini aku sedar akan diri.
bukan sendiri, bukan benci akan duniawi.

tapi.
Perbaiki diri. Menuju Syurga Abadi.




0 balasan:

ealsreinzberg. Powered by Blogger.