Bait Hati

7:41 PM


Tiap bait katamu itu adalah indah buatku.. andai dapat engkau tafsirkan bait kata yang terucap,
Ia adalah untukmu..

Awak..
Bagi saya awak tu adalah gula, dan saya serbuk kopi.. lau x ader gule mesti pahit kopi tu kan? Tapi, lau x ader kopi..still lagi awak tetap manis. Hehe..
Awak..
Kalau dulu, selalu saya message awak..
Kalau dulu, saya selalu kol awak.. kiter memang epy kan taim tu? Waktu tu, kiter masih ag muda remaja..
Tak kenal apa tu cinta sangat.. hanya tahu ucap
 I love you” ngn “I miss you
dan tiap kali tulah hati saya berbunga-bunga dengar perkataan tu dari awak. Tak kiralah dari message ataupon awak kol saya..
Kalau satu hari tak dapat message awak atau dengar suara awak., dunia saya jadi sepi seketika..eh, x. memang sepi sangat..huhu.. suara awak macam dadah pada saya.. T,T
Awak..
Saya tak pernah halang awak dari buat sesuatu..kecuali :
-jangan pakai baju ketat-ketat.. (saya tak suke!!, tak sopan!!)
-jangan lupe pkai handsock
-jangan ckap dengan laki lain mesra sngat…(walaupun tak pernah ckap sampai macam itu)
-jangan lupe solat ngn mengaji (penting tuh!)
Awak..
Tiap kali awak buat sesuatu yang pelik-pelik..saya x penah marah..saya diam jek, sebab saya tahu
Saya x ader apa-apa hak pada awak.. dan selalu saya pendam..
Memang perit nak menelan, tapi saya salu telan gak sampai kenyang! Huhu..
Awak..
Kalau dulu, saya yg beriya-iya nak couple dengan awak.. tapi sekarang awak yg sayang sangat-sngat dekat saya. (eh!, saya sayang awak jugak lah…hehe)
Terima kasih ya awak.. >,<
Awak..
Kini kiter berjauhan… jarang message..apatah lagi nak tepon awak…maaf erk.
Rindu?? Sapa kata tak rindu? Tipulah..
Tiap waktu rindu tu hadir…tapi saya menahannyer…huargh~~
Saban hari…
Bulan… tahun…
Kiter mkin jarang message..tepon..hmm..
Tapikan awak..ati saya sama mcm dulu…
Awak..
Awak tahu tak, tiap ari saya akan teringatkan awak….
Lagi-lagi sebelum tidur..hehe.. malu lah~~
Tapi awak, serius..tak tipu nih.
Tapikan Awak,
Awak pernah terfikir ke, apa yang kiter buat nih betul ke tak??
Saya pon sendiri tak tahu..
Sampai satu masa, saya tersedar… perasaan tu hinggap setelah lama kiter berjauhan..
Saya mulai biasa tanpa awak,namun rindu tu tetap hadir walau sejauh mana saya tepis.
Tiap kali saya tepis jauh-jauh., satu masa ia akan hadir.,
Betapa berat sungguh..
Awak..
Kenapa saya terlalu sayangkan awak?
Kenapa saya terlalu rindukan awak?
Hmm..
Awak..tahu tak..
Kata-kata sahabat dan ustaz menyedarkan hati yg jahil ini..
Tentang hakikat cinta yang sebenar..cinta yg paling mulia..cinta yang Hakiki..
Mereka membimbing saya mengenal apa itu ketenangn yang sebenar..
Bukan dengan melawan hawa nafsu,
Bukan dengan melayan perasaan itu,
Tetapi dengan meletakkan segala perkara dengan niat kerana Allah S.W.T
Awak..
Kasih saya ,masih seperti dahulu..
Tapi bukan dengan tiap hari saya ungkapkan,
I love you”, “I miss you”,”Rindu awak…”,”dear..love ya
Awak..
Bukan saya sengaja menyimpan rasa dijiwa ini..
Tapi..saya takut..saya akan terus hanyut dengan perasaan itu dan lupe semua sekali lagi..
Maaf ye awak…
Saya tak dapat lagi layan awak macam dulu lagi..
Tapi fahamilah awak!..
Bait kata saya itu bukan lah mainan..tetapi adalah janji saya..
Saya berusaha untuk menjadi yang terbaik di samping mencari rahsia kasih Tuhan,
Dengan mencarinya…saya pasti di sudut jalan itu..awak akan menemui saya..
Tika itu,
Sekiranya jodoh itu telah tertulis.. pasti kita kan bersua. Ye awak??
Kini saya tenang dengan Dia disisi.. tetapi takut disisih..
Awak..awak pahamkan maksud saya.?
Pengorbanan itu perlu..
Awak..:)
Kata-kata manis itu, akan saya simpan dan berikan bile saya halal untuk mengucapkannya…
Tika itu,
Seribu kebahagiaan akan saya berikan..
Kasih saying yang hakiki…
Dari seorang yang bergelar suami.. J
Fahamilah awak hati saya..
Agar awak memahami .. ,
Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara di hatiku melagukan rindu
Kiranya engkau mampu mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terucap

Pasti dirimu kan memahami
Harapan kasih yang terbina
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu

Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara dihatiku melagukan rindu
Kiranya engkau bias mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terungkap

Pasti dirimu dapat melihat
Rahsia kasih yang terpendam
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu
Selamanya..

Awak..
Terima kasih awak.. J



0 balasan:

ealsreinzberg. Powered by Blogger.